צדיקים מלאכתם נעשית בידי מתלהמים

אתמול בשעת ערב התקשר אליי מישהו מהתכנית של אראל סג"ל. יש לו תכנית רדיו במה שמכונה בשם החיבה "רדיו המתנחלים" ("גלי ישראל"). "אנחנו רוצים לארח אותך מחר", אמר האיש.

"אני חושב שזה יהיה נחמד אם תגיד לי על מה אתם רוצים לדבר, לא?", עניתי. "על המאמר שכתבת ב'העין השביעית' על ינון מגל", הוא ענה. הסברתי למר בחור (שלדעתי לא הציג את עצמו בשמו, אבל יתכן שאני טועה) שאין לי כוונה לעשות למאזינים של "גלי ישראל" הצגה ולהתווכח עם ינון מגל. "אז נעלה אותך ואז אותו". הסכמתי. סגרנו על 10:30 כיוון שב-11:00, אז רצה מר בחור שאדבר עם סג"ל, לא הייתי זמין.

הטלפון מעולם לא צלצל. לא ב-10:30, לא ב-10:45, לא ב-11:00 ולא מאוחר יותר. במקום זאת, סג"ל פרסם את המאמר המשעשע הזה. בכל זאת, יותר קל להתווכח עם בובת קש שסג"ל בונה לתפארת.

על ההתלהמויות של סג"ל כבר כתבתי בעבר ואין לי הרבה מה לומר על הנונסנס הנוכחי, ובכל זאת שלוש הערות קצרות.

1. הטענה העיקרית של סג"ל היא "כולם עושים את זה, אז למה אתה בא בטענות למגל?". סגל אפילו לא מתבייש בטענה הזו. הוא חוגג עליה. כולם מוטים, כולם עמוסי אינטרסים ורק לינון מגל אתה בא בטענות? קשה שלא להתפעל מהטיעון הרציני הזה ותרומתו לעיתונות הישראלית.
2. סג"ל מצטט טקסט אחר שלי בו כתבתי על ההחלטה של Ynet לכתוב על אשתו של אבו-מאזן שמאושפזת בבית חולים ישראל. על כך סג"ל כותב: "אתם מבינים, פרסום ידיעה על אשת מנהיג האויב המאושפזת בבית חולים ישראלי בשעה שבני עמה חוטפים שלושה נערים ישראלים היא טוקבק, כאילו אינפורמציה". אשת מנהיג האויב. אשתו של אבו-מאזן, זה שישראל תולה בו את יהבו ומקווה שיהיה אפשר לסגור איתו עסקה, זה שפרס אמר שצריך להחזיר אותו לרצועה, זה שפוקד על כוחות הביטחון שלו לשתף פעולה עם כוחות צה"ל? אז אשתו? היא "אשת מנהיג האויב". ללמדכם מי זה אראל סג"ל וכמה הזוי הבנאדם.
3. נראה שסג"ל משוכנע שאם הוא יכנה אותי "ד"ר יובל דרור" או "הד"ר" או שאר שילובים שבהם הוא מתייחס לתואר השלישי שקיבלתי, אני נורא איעלב. מותק שלי, אני עבדתי די קשה בשביל התואר הזה. למעשה, בטקסט התפלק לך וכתבת: "כתב יובל והבהיר". ד"ר יובל, בשבילך [סטגדיש].

12 מחשבות על “צדיקים מלאכתם נעשית בידי מתלהמים

  1. אויש.

    נראה לי קצת פתטי לכתוב פוסט מתלהם על זה שלא העלו אותך לשידור לאיזו תחנת רדיו כלשהי.. כאילו באמת, זה הגלוב?

    והתואר ד"ר? כאן כבר באמת הלכתי לאיבוד. בתור ד"ר ציפיתי ממך לקצת יותר אמפתיה ורצינות. ובתור קורא הדוק ציפיתי ממך לטיעונים קצת יותר מעוגנים ויותר הוגנים.

    • אויש תנוח.
      "פוסט מתלהם"? מה קרה, נגמרו לך המילים שאתה גונב אחת מהכותרת? יובל, יש לך לפעמים חבורה של מגיבים נודניקים.

  2. זה שפרס אמר שצריך להחזיר אותו לרצועה

    כשאתה אומר פרס אתה מתכוין לפרס בעל חלום מזרח תיכון חדש?

    ממתי מנהיג שמשלם כסף למחבלים רוצחים יכול להחשב פרטנר
    ממתי מנהיג שמדבר כל הזמן על השיבה של משפחתו לצפת יכול להחשב לפרטנר

  3. יצא לך קצת נודניקי, ובעיקר – לא התייחסת לגופן של הטענות של סג"ל. אתה לא חייב, כמובן, אבל היה יכול להיות הרבה יותר אם היית מנסה.

    • איזה טענות בדיוק? שכולם עושים ככה? לזה אתה קורא טענות? נו טוב.
      לגבי איך שיצא לי – וואלק מתנצל. אתה במקרה רוצה להפנות אותי לדברים שאתה כותב?

    • אני מצטער על הבחירה שלי במילה "נודניקי", היא הייתה לא במקום. אני אוהב את הכתיבה שלך, נראה לי שהפעם הייתה לי תחושה של תגובה לא אפויה עד הסוף שניתן היה לחדד.
      לגופו של עניין אני חושב שהצגת הטענה שלו כ"כולם עושים כך", כדי לפטור אותה בסוג של "נו באמת", היא רידוד שלה. הטענה שאין חיה כזו עיתונות אובייקטיבית (שממנה נובע שהעמדה שמגל מבטא היא "רק" חדילה מהעמדת פנים, ולא צעד מעבר לכך), ולא רק בהקשר הישראלי (גם אם הדוגמאות שהוא מביא – שגם איתן צריך להתמודד – הן מההקשר הישראלי) היא טענה שלטעמי ראויה להתמודדות.

  4. "אתה במקרה רוצה להפנות אותי לדברים שאתה כותב?". לול!!
    בדיוק. כל הטוקבקיסטים האלו שיושבים על הטריבונה ומשחקים אותם שופטים בכוכב נולד "פה קצת זייפת, פה יכולת להשתדל יותר. לא ריגשת!". אנשים חיים בסרט.

  5. מצטערת, אבל טיעון "כולם עושים את זה" הוא אכן טיעון מקובל ביותר. אם זו הנורמה אז אין מה לבוא בטענות לאדם בודד מצד אחד בלבד של המתרס. העיתונות בארץ (אולי בכל מקום, אינני יודעת) היא אכן מוטה, מגוייסת, מדברת בקול אחד, ומשקרת יותר ממה שהיא אומרת אמת.

    אבו מאזן הוא אכן האויב. הוא עומד בראש הרש"פ שרצחה אלפי ישראלים בפיגועים זוועתיים, וכרגע עומדת לצד ישראל במלחמה מול החמאס כי היא צריכה אותנו. גם צ'מברלין תלה את יהבו בהסכמי ריבנטרופ – מולוטוב וזה לא אומר שהוא ראה במי מהצדדים פרטנר לשלום, פשוט לא היה מישהו אחר לתלות בו את התקווה. התקווה הזו, במקרה של אבו מאזן כמו גם במקרה של היטלר, נגוזה מזמן אצל כל אדם שפוי. יש עדיין אנשים בלתי שפויים שמסרבים להכיר במציאות. אני מצטערת לשמוע שביניהם גם בעלי תואר שלישי. ואני חשבתי שזה רק שמעון פרס.

  6. סליחה, אבל גם אני מקוראי הבלוג הנהנים, וקרוב לוודאי שגם פוליטית קרוב הרבה יותר לדעותיך מאשר לאלו של אראל סגל, ובכל זאת, גם לי נראה שהפטירה של "נו, באמת" איננה מתמודדת עם השינויים שעברו על העיתונות מאז ימי היומרה (שמתה מזמן?) להיות "אובייקטיבית".

  7. סבבה שאתה לא אובייקטיבי, אבל הרעיון הוא שתנסה להציג תמונה כמה שיותר מורכבת של המציאות. כלומר, נכון, אתה יכול להיות ימני והתמונה תהיה מושפעת מזה, אבל אתה עדיין יכול להציג תמונה מורכבת ולקחת בחשבון טענות של השמאל וחלקים אחרים מהימין, ולא לכתוב כמו מתלהם פייסבוק או טוקבקיסט בYNET. והגישה של "קודם כל ישראלי" היא בדיוק הדגשה של ההתלהמות והאטימת אוזניים. אני לא רוצה לשמוע איך הדברים נראים למישהו אחר – אני רוצה לצמצם את השיח, לבנות חומות גבוהות יותר, לא להבין וללמוד משהו חדש. ובבקשה כשאתם נותנים לי כצרכן מידע חדש, תמסגרו אותו יפה בתוך השיח הפנימי שלנו, כדי שגם הוא יוכל להיות חלק מהחומה שבניתי סביבי מפני דיעות וראיות עולם שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *