לפני כמה ימים הזכרתי חברה ישראלית בשם Yoomba וטענתי שמישהו צריך לעשות משהו עם השמות המופרכים האלו של חברות ה-2.0. האמת היא שרמת המופרכות של שמות חברות הסטארט-אפ החדשות היא לא פחות ממדהימה והרבה יותר ממזעזעת. מכיוון שכל הדומיינים עם המילים שיש להן משמעות נרכשו מזמן, מתחרות חברות הסטארט-אפ באיתור מילים שבנויות משילובי אותיות חסרי כל משמעות והיגיון. הנה כמה דוגמאות:
1. Luvup – שירות שמזכיר לך את ימי ההולדת של חברים וקרובים.
2. Zoombriri – שירות לעריכה וניהול של תמונות ברשת.
3. Veedow – מקור למידע אודות קניות.
4. Quheel – רעיונות וטיפים לשיפוץ הבית.
5. Vebio – פתרונות בילינג.
6. Calbuku – מערכת לניהול ושיתוף לוחות שנה.
7. ongopongo – שירות לשיתוף מפות.
8. Xibendo – שירות לבניית עץ משפחה ("שורשים").
9. Wixd – רשת חברתית לחובבי מוזיקה.
10. Patzichi – רשת חברתית בתחום הקניות.
בואו נעשה את זה ליותר מעניין.
מבין עשרת שמות החברות שנתתי כדוגמה, המצאתי חמישה – השמות לא קיימים והחברות לא קיימות (ועשיתי את זה מבלי להשתמש בשירותי המצאת שמות כמו זה). האם תוכלו לאתר אותם מבלי להשתמש בגוגל? זכרו, כל הרעיון באתגר הוא לא להשתמש במנוע החיפוש – אין טעם שמישהו יחפש ואז יצא גבר-גבר. הטענה שלי היא שאין כל דרך לדעת; זה עד כדי כך מופרך והזוי שכל צירוף אותיות יישמע הגיוני.
עוף טופיק: אם אנחנו כבר עוסקים בחברות אינטרנט, אז נזכרתי שבמפגש בבית מיקרוסופט פגשתי את קרן מחברת iMesh (חברה מספיק ותיקה כדי שהשם שלה לא יהיה מופרך) ששאלה האם אני חושב שמישהו מבין קוראי הגלוב יהיה מעוניין בעבודה (בתשלום!) בחברה שלה. אמרתי לה שאינני יודע אבל לא אכפת לי לשאול. העבודה קשורה לניהול הקהילות של iMesh והנה התיאור שלה (של העבודה, לא של קרן, כן?):
התפקיד כולל:
אחריות על ניהול ופיתוח קהילת המשתמשים שלנו,
שימור קשרים עם המשתמשים ועידוד לשיתוף ויצירתיות בשימוש בתוכנה.
דרישות:
אנגלית ברמת שפת אם,
פריק של אינטרנט,
מגורים באזור גוש דן.
קרן ציינה כי "ניתנת עדיפות לבלוגרים בנשמה ושהמשרה אינה מלאה ואפשר לעשות אותה תוך כדי עוד אלף דברים שגלוברים אוהבים לעשות". את קורות החיים שלחו ל: keren@imesh.com.
בהצלחה (אני גובה עמלת סוכן 20%).
כתיבת תגובה