שמות מופרכים 2.0

לפני כמה ימים הזכרתי חברה ישראלית בשם Yoomba וטענתי שמישהו צריך לעשות משהו עם השמות המופרכים האלו של חברות ה-2.0. האמת היא שרמת המופרכות של שמות חברות הסטארט-אפ החדשות היא לא פחות ממדהימה והרבה יותר ממזעזעת. מכיוון שכל הדומיינים עם המילים שיש להן משמעות נרכשו מזמן, מתחרות חברות הסטארט-אפ באיתור מילים שבנויות משילובי אותיות חסרי כל משמעות והיגיון. הנה כמה דוגמאות:

1. Luvup – שירות שמזכיר לך את ימי ההולדת של חברים וקרובים.
2. Zoombriri – שירות לעריכה וניהול של תמונות ברשת.
3. Veedow – מקור למידע אודות קניות.
4. Quheel – רעיונות וטיפים לשיפוץ הבית.
5. Vebio – פתרונות בילינג.
6. Calbuku – מערכת לניהול ושיתוף לוחות שנה.
7. ongopongo – שירות לשיתוף מפות.
8. Xibendo – שירות לבניית עץ משפחה ("שורשים").
9. Wixd – רשת חברתית לחובבי מוזיקה.
10. Patzichi – רשת חברתית בתחום הקניות.

בואו נעשה את זה ליותר מעניין.

מבין עשרת שמות החברות שנתתי כדוגמה, המצאתי חמישה – השמות לא קיימים והחברות לא קיימות (ועשיתי את זה מבלי להשתמש בשירותי המצאת שמות כמו זה). האם תוכלו לאתר אותם מבלי להשתמש בגוגל? זכרו, כל הרעיון באתגר הוא לא להשתמש במנוע החיפוש – אין טעם שמישהו יחפש ואז יצא גבר-גבר. הטענה שלי היא שאין כל דרך לדעת; זה עד כדי כך מופרך והזוי שכל צירוף אותיות יישמע הגיוני.

עוף טופיק: אם אנחנו כבר עוסקים בחברות אינטרנט, אז נזכרתי שבמפגש בבית מיקרוסופט פגשתי את קרן מחברת iMesh (חברה מספיק ותיקה כדי שהשם שלה לא יהיה מופרך) ששאלה האם אני חושב שמישהו מבין קוראי הגלוב יהיה מעוניין בעבודה (בתשלום!) בחברה שלה. אמרתי לה שאינני יודע אבל לא אכפת לי לשאול. העבודה קשורה לניהול הקהילות של iMesh והנה התיאור שלה (של העבודה, לא של קרן, כן?):

התפקיד כולל:
אחריות על ניהול ופיתוח קהילת המשתמשים שלנו,
שימור קשרים עם המשתמשים ועידוד לשיתוף ויצירתיות בשימוש בתוכנה.

דרישות:
אנגלית ברמת שפת אם,
פריק של אינטרנט,
מגורים באזור גוש דן.

קרן ציינה כי "ניתנת עדיפות לבלוגרים בנשמה ושהמשרה אינה מלאה ואפשר לעשות אותה תוך כדי עוד אלף דברים שגלוברים אוהבים לעשות". את קורות החיים שלחו ל: keren@imesh.com.

בהצלחה (אני גובה עמלת סוכן 20%).

44 מחשבות על “שמות מופרכים 2.0

  1. עידו קינן עשה משהו דומה ממש לא מזמן.

    אני מהמר ש-2, 3, 6, 7 ו-10 הם המתחזים.

    עוף טופיק: הגלוב הפך ללוח ידיעות אחרונות? מצוין! מעוניין למכור מוגוואי צעיר כחדש. ללא חשש נגע מים או אוכל לאחר חצות. לפרטים, פנו אלי דרך הבלוג שלי.

  2. לא יודע אם מישהו מכיר אבל יש אתר שנראה כמו אתר 2.0 רק שהוא קיים משנת 99 (בערך) אז אולי הוא אחראי לשמות ולעיצוב 2.0
    אני דואג לבקר אותו פעם בכמה חודשים, סתם בשביל הכיף
    http://zombo.com/

    באמת אחד הגדולים

  3. בואו רק נזכיר שחברת iMesh התחילה כתוכנת peer2peer ואז כשנגמר להם הכסף מכרה את כל מאגר הנתונים שלהם (עם כתובות האימייל של המשתמשים) לספאמרים. מעניין אם "שמירת קשר עם המשתמשים" זה יופמיזם לשליחת פרסומות לוי*גרה.

  4. אבירם, זה בדוק מה שאתה אומר? כי אני לא זוכר את זה. אני זוכר שתבעו אותם והם שינו מודל עסקי ועכשיו הם עוסקים בהורדת קבצי מוזיקה בתשלום. לא מכיר אפיזודה של מכירת מאגר הנתונים לספאמרים.

    (התחרות נמשכת, נא להעביר עוד ניחושים)

  5. מה שאותי מעניין זה למה גם כשמדובר בעבודה מקוונת עדיין דורשים מגורים בגוש דן.

  6. בלי/עם קשר. סיפר לי פעם בוב רוזנשיין, מחברת gurunet – היום answers.com, שבזמן הבועה הראשונה הם שילמו מאה אלף דולאר ליועץ שמות (יש דבר כזה) שלאחר תהליך ארוך הציע להחליף את שם החברה ל Atomica. וכך היה. אחרי כמה זמן, כשהבינו שגורונט זה שם נפלא ואטומיקה זה שם שאף אחד לא יזכור, זרקו עוד המון המון כסף והחזירו את השם הישן.

  7. יובל, קיבלתי ספאם לכתובת aviram-imesh@jenik.com שחלקה נשלחה ע"י "שותפים עסקיים של imesh" וחלקם פשוט על ידי ספאמרים בלי ציון שייכות ל- imesh. למותר לציין שרק ל- imesh היה את הכתובת הזאת.

    מדובר על איזור שנת 2002 אם אני זוכר נכון (סביר להניח שאני לא).

  8. יש לי שמות יותר מוצלחים:
    חברה להקמת אתרי WEB שתקרא "א.א.א.א. אתרי אינטרנט".
    חברה לרשתות תקשורת "א.א. דייגים".
    חברה לאתרי סקס "ז.ז.ז. עינוגים".

    משום מה נראה שהשמות האלה לא יופיעו באינטרנט..

    הנייחוש שלי:
    2 4 6 8 10

  9. אני לא רוצה לנחש, אלא רק למחות על הזלזול המופגן באינטיליגנציה של היו"ר.
    שמתם לב לקונצנזוס הכמעט-גורף סביב הבדיוניות של ongopongo?

    אני דווקא חושב, שמכיוון שהשם הזה עד כדי כך מופרך ומגוחך, היו"ר לא היה מעיז להמציא אותו בעצמו. ולכן אין מנוס מלשער שהשם הזה אכן קיים.

  10. ובכן, גיא מזרחי מקבל את התואר "אני יודע לחפש בגוגל ואני אוכיח את זה!". כל הכבוד גיא.

    אכן, שמות החברות הממוקמות ב-2,4,6,8 ו-10 הן החברות הממוצאות. אבל צודקת תמר, כל השמות ברשימה הזו מופרכים – וכאלו יש מאות. זה פשוט מגיע לרמות מגוחכות.

    אגב, zoombriri היא שם הקוד שלי ושל מומי והחתול לכל חברות ה-2.0 למיניהן. השם הזה מכיל חלק ניכר מהמהות השמית של החברות האלו.
    זומברירי.

  11. אני הייתי חוסם את גיא מזרחי מהגלוב. וקטע מוזר, אני בחרתי ב3,5,7, שהם כולם אמיתיים. זה אומר משהו, אבל שכחתי מה רציתי לרשום.

  12. מה שיפה בiMesh זה שהמייסדים עשו אקזיט (החלום הרטוב) רגע לפני שהתחילו הבלאגנים. את זה אני חייב ללמוד איך לעשות.

  13. אני מהמרת על
    1. Luvup
    2. Zoombriri
    6. Calbuku
    7. Ongopongo
    8. Xibendo

    ובאותו עניין אבל מהצד השני, היום במהלך שיטוטי רשת, נתקלתי בחנות המספקת שירותי אופניים (קניה, תחזוקה והשכרה). האתר שלהם מחורבן אבל השם נפלא בעיניי:
    http://o-fun.co.il/

  14. נו, ועכשיו הדגמתי את מה שתמיד אמרו עלי, אני קופצת לפני שאני טורחת להקשיב (או לקרוא) לאחרים. שוין.
    🙂

  15. עומר (1) – אלוהים, גיזמו. כמות החמידות ביצור הקטנטן הזה היא אינסופית. זוכרים איך בסוף הסרט הראשון, כשהסיני הזקן לקח אותו, הוא רצה להגיד משהו לבילי, ואז בילי הרים את הקופסא וגיזמו אמר לו (בקול קטן קטן): "bye bye Billy"? זה היה אחד הרגעים המכוננים בחיים שלי.

    ואני בכלל לא נכנסת לסרט השני ולהשפעות של רמבו על גיזמו. אח. גיזמו. איזה מתוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *