לא הייתי בכנס האינטרנט של הטוש בעל השם ההו-כה-מתוחכם "קום.ונשן" (שהרי אין לצפות מעיתון שיש לו שם באנגלית שיכנה את הועידה שלו בשם בעברית). ניסיתי לצפות בחלקים ממנה, קטעים ממנה, משהו ממנה באמצעות קטעי הוידאו שמופיעים באתר הטוש אבל הטכנולוגיה המאממת את Cast-TV לא נתנה לי לעשות את זה. לדעתי זה משהו שמכוון אליי אבל אני לא נפגע מכך באופן אישי.
לא נתתי לנידוי האודיו-ויזואלי שנכפה עליי לרפות את ידיי וקראתי דיווחים נרגשים על אירוע מסעיר שהתרחש באחד הפאנלים. מסתבר שאילן ישועה (מנכ"ל וואלה) וגיא אליאב (מנכ"ל נענע10) החליפו עקיצות הדדיות (!) אני יודע, זה נורא מרגש, אני מבקש מכולם לשתות מים, לנוח לרגע, ואז לחזור לקרוא.
מסתבר שאליאב אמר שאין הרבה מה לומר על העיצוב של וואלה (!) אז ישועה ענה שאם מישהו צריך לשתוק בנושאים של עיצוב זה נענע10. PWNED!! רגע, רגע, זה עוד לא נגמר כי אליאב אמר שיש מאבק בין דינוזאר לבין מי שמביא את העתיד לאינטרנט אז, אז, אז אז ישועה צעק "תנו לדינוזאור לדבר". יוווו זה כל כך משעמם שיש מצב שעוד רגע אני נרדם מרוב התרגשות.
אילן שילוח, מנכ"ל מקאן-אריקסון ועוד משו אמר: "יצרני התוכן יצטרכו לעבור מגישה לינארית של יצירת תוכן, לפיה קודם מפיקים סרט ואחר כך משדרים אותו, לגישה אחרת שמתאימה לצריכת תכנים בו זמנית באינטרנט ובסלולר. הם יצטרכו למצוא מודלים עסקיים חדשים של מכירת תוכן בצורה סימולטנית". אין לי מושג מה המשפט הזה אומר אבל מבחינה תחבירית כל המילים מחוברות אחת לשניה כפי שהן אמורות להיות מחוברות אחת לשניה כך שבטח יש להן איזושהי משמעות. איפשהו.
גלמור ציין בטוויטר שלו שב"גלובס" לא דיווחו על המתרחש בועידה ובכך דחפו את הקוראים הנאמנים שלהם למרקר. "זו חשיבה ישנה", הוא ציין. קלינגר תהה האם יכול להיות שפשוט לא היה משהו שהיה ראוי דיווח ואהוד קינן ותומר ליכטש מיהר להזהיר אותו שהוא עלול לעמוד לדין על "ביזוי השם המפורש". האם יתכן שהאירועים בתוך הועידה היו כל כך משמימים שבטוש עצמו מדווחים כי "על פי רחבת הכניסה הצפופה, נראה היה כי המשתתפים עסקו בעיקר בנטוורקינג ובהחלפת כרטיסי ביקור"? האם זו דרך חתרנית לומר: "היה שעמום תחת! תחת איי-טל-יה! אנשים עמדו בחוץ והחליפו כרטיסי ביקור עם השומר בחנייה כי עדיף היה להסתכל על צבע מתייבש על קיר מאשר להקשיב לכל המנכ"לים שמגיעים שנה אחרי שנה אחרי שנה לאותו הפאנל בדיוק"?
כעיתונאי טכנולוגיה לשעבר ברור לי לחלוטין מדוע האירוע הזה מייצר תכנים שהעיתונאים (בטוש) כותבים ומדווחים עליהם בהתרגשות מזויפת אבל אני שואל, באמת שואל, האם יש מישהו מחוץ לברנז'ה של השניים וחצי אנשים שהם מנכ"ל וואלה, מנכ"ל נענע10 ושני סמנכ"לי השיווק שלהם, שזה מעניין אותם מה אילן ישועה וגיא אליאב אומרים לעצמם מעל איזשהי במה? האם הקרקס האינפנטילי הזה משנה משהו למישהו? האם משהו באירוע הזה משפיע איכשהו על החיים שלנו? האם זה קשור במשהו למה שאנחנו עושים באינטרנט? האם היה שם איזשהו תוכן בעל משמעות? חוץ מזה שאליאב אמר שעד הקיץ לא ישאר זכר לעיצוב של נוויל ברודי (יוהוו! שרפנו מאות אלפי דולרים! היפ-היפ!) האם משהו בדיון ייצר איזשהו משהו בעל חשיבות כלשהי למישהו שהוא לא האגו הנפוח של הדוברים השונים?
אם כן, ממה שהתרשמתי עד כה, אף אחד לא דיווח עליו.
כתיבת תגובה