גוגל: "אין לנו חוש הומור"

שלום,

בזמן שסקרנו את חשבונך, שמנו לב שאתה מציג מודעות Google באופן המנוגד לתקנון התוכנית. למשל, מצאנו הפרות של תקנון AdSense בעמודים כמו
https://www.popup.co.il/?p=2098

שותפים אינם רשאים לעודד משתמשים לבצע קליקים על מודעות Google או למשוך תשומת לב מיוחדת ליחידות המודעה. למשל, אין להציג באתר משפטים בנוסח "לחץ על המודעות," "תמוך בממנים שלנו" או "בקר בקישורים מומלצים אלו," או כל תמליל אחר שיכול להשתמע כאילו הוא מתייחס למודעות Google באתר שלך. שותפים אינם רשאים להשתמש בחיצים או סמלים אחרים כדי למשוך תשומת לב למודעות באתר שלהם או להציב כותרת מעל למודעות השונה מ"קישורים ממומנים" או "פרסומות".

איזו חברה מרובעת ומגעילה.

מחר אכניס את הפוסט ש"מפר את התקנון" לטיוטה. זה אומר שהוא יהיה בלתי זמין וגם התגובות לו. בינתיים אחשוב אם השקל ארבעים ליום שאני מקבל מגוגל מצדיק את זה (ואגב, אפילו שקל ארבעים עוד לא קיבלתי מהם).

דילמה! האם לוותר על העקרונות לטובת שקל ארבעים?

מה שברור הוא ש"זוטות" מהתגובה לפוסט ההוא צדק – עברתי על החוקים של גוגל!
ברררר איזה פחד.
פשיסטים.

81 מחשבות על “גוגל: "אין לנו חוש הומור"

  1. מה לגבי מייל ידידותי (באמת) לאחד הבכירים בארץ (או בהעדר אחד כזה למרכז העיתונות) ובו השאלה התמימה האם זה באמת התגובה של החברה שלכם, האם ככה אתם רוצים להראות ?

  2. חוץ מזה, לקרא פשיסט למישהו שמבקר אותך על הפרה של הסכמה בינכם (ידעת שאילו החוקים) זה קצת מוגזם, לא ?

  3. המממ, זה רעיון לא רע למרות שאני חושב שמידת ההשפעה שיש לסניף הישראלי על מדיניות התקנונית של גוגל העולמית היא מזערית.

  4. דני – זו לא הסיבה שאני קורא להם פשיסטים. אני קורא להם ככה כי הם חסרי גמישות מחשבתית. יש תקנון, ויש חוקים – ותעבור לדום חייל לפני שאני דופק לך תלונה. גם נימת האיום שמופיעה בסוף המייל (שאותו לא העתקתי לפוסט) מוסיפה לתחושה.
    בעצם, על איזו "נימה" אני מדבר? הם מאיימים.

  5. אולי כדי לשפר את מצבך, תלמד את כל קוראי הגלוב איך חוסמים את הפרסומות האלה עם האדבלוק.

  6. לדעתי זה מצוין שיובל פירסם גם את הפוסט המקורי, וגם את זה, וחבל יובל שאתה מוריד אותו לסטטוס טיוטה. אפשר להבין שיש תקנון, וההסכם בין יובל לגוגל הוא הסכם עסקי לחלוטין ומותר להם לאכוף אותו. אבל ההעדר הקיצוני של גמישות מציק, במיוחד לנוכח התמורה הנמוכה כל כך, ובמיוחד כי, כפי שאני מבין את הענין, עין אנושית סרקה את הפוסט המדובר ודאגה לסמן אותו לצורך שליחת האזהרה/איום. למשל, גוגל יכולה להכניס לתהליך בדיקת הצלבה של המקור עם ההכנסות שלו ולהגדיר שתחת רף הכנסות מסוים אין טעם לשלוח את האזהרות הללו. אחרת זה מציג את גוגל באור מאוד מגוחך, ולמרות שאנחנו יכולים ללעוג להם כאן עד הירח ובחזרה וזה לא ישנה כלום לשורת הרווח שלהם או למחיר המניה, נדמה לי שקצת שיקול דעת וקצת פחות יהירות לא היו מזיקים.

  7. לא ממש הבנתי. במקום לקורא להם פשיסטים, למה אתה לא שולח אותם לעזאזל?
    יש הרבה דרכים שבהן אתה יכול להרוויח כסף. למה אתה משתף פעולה?

  8. יובל, תזרוק את גוגל ותעבור למתחרים (אני מניח שיש כאלה). את התגובה של גוגל תדאג לפרסם כמה שיותר בתקשורת (עם לינק לפוסט), וככה תרוויח מיליונים (בערך) מאלה שיצפו בפוסט המדובר…

  9. אני רק רוצה להזכיר:

    מכיוון שאני חושש שהתמורה לכסף מתבטאת בכיעור האתר באופן שיגרום לי להוריד את המודעות תוך זמן קצר – קשה לאיים עליי בסגירת החשבון.

    (

    ובכל מקרה אני חושב שכדאי שתשאיר את הפוסטים כדי לא לפגוע בעצמאות שלך.

  10. 🙁

    יובל אני לא מצליח להבין אותך, אפילו עם אני מתחשב בפוסט שכתבת פעם על הפתיל הקצר שלך. בסך הכל זה מכתב, לא שוטר שבא להחרים את הרכוש שלך. יתכן שגוגל הם לא גמישים, אבל מי כמוך צריך לדעת שגוגל כבר נתבעו בתביעה יצוגית על כך שהם לא נוקטים במדיניות אגרסיבית כנגד הונאות קליקים והפסידו. אני הייתי אחד מהמוטבים של התביעה למרות שבשבילי היה מדובר בגרושים ולא חשבתי אפילו לברר איך ניתן לקבל את הכסף.

    ולכל המתלהמים שקוראים לך לזרוק את גוגל לטובת אפיק פירסום אחר, המחקר כבר נעשה והתחילה אותו שרית וגם אני עשיתי מחקר קטן וגוגל הם היחידים שיכולים להציע פרסום לבלוגים שאין להם 1000 כניסות ביום שזה 99.9% מהבלוגוספירה, ואולי הגלוב הוא היחידי שמצליח לעמוד ברף הזה.

  11. אכן. השאר מקבלים שקל וחצי.

    למכור פוסט בשביל שקל וחצי או לא?
    תכלס קצת קשה לעמוד בכסף את שוויו של כל פוסט לדעתי. אבל אם אתה מרוויח מהם כל כך מעט באמת אין הרבה על מה לחשוב כנראה.

  12. יש לי הרגשה שאם תכתוב להם מכתב תגובה (רגוע, כן?) תגלה שיש שם יותר גמישות והבנה ממה שהשתמע מהמכתב הראשוני.
    לגבי גניזת הפוסט? אני חושב שזו תהיה טעות מאחר ולמעשה לא עברת על רוח התקנון – היה ברור לכל שזהו פוסט סטירי שמתבדח על התקנון של גוגל ולא מתיימר לעודד קליקים על הפרסומות.

  13. בתור אחת שעשתה קצת כסף מפרסומות באתר האישי לפני הרבה שנים, העצה הכי טובה שיש לי לתת לך זה לעבור לבאנרים של פורנו. יותר כסף והרבה יותר גמישות.

  14. אני רוצה לציין שבתקופה שפורסם הפוסט לא הוצגה באתר אפילו לא פרסומת אחת של גוגל וזאת מכיוון שהן עדיין לא הוטמעו באתר.
    אז מה בעצם המסר של גוגל? שאפילו עוד קודם לקיומן של פרסומות באתר אסור לכתוב טקסטים סאטיריים על השירות שלהם?

  15. רוגל, מכתב רגוע לא עוזר. אני מכיר מקרה דומה מלפני כמה שנים שלא עזרו בו הסברים, תחנונים, ופניה אישית. החברה הזאת מורכבת מרובוטים (וההגדרה פשיסטים קולעת).
    הדוגמה הנוספת מתוארת כאן:
    http://blog.shemesh.biz/?p=31

  16. עצה פשוטה: הסר את פרסומות גוגל מעמוד הפוסט ההוא – בלבד! (על פי בדיקת URL).
    אתה יכול גם להסיר את הפרסומות של גוגל מעמוד הפוסט הנוכחי, כדי לכסות את עצמך.
    מכיוון שעניין הפרסומות הוא מתיחס לעמוד ולא לאתר (אני משער), הרי שזה יכסה אותך מול גוגל, לא?

  17. תקשיב יובל,
    עם כמה שהחוזה של גוגל הוא חוזה אחיד, הם אומרים You Shall Not Encourage שהלשון היא לשון עתיד. אולם, ניתן להסיק מאותה לשון גם על כל דף אחר. אני חושב שהבעיה העיקרית היא שלהם היא שהם לא יכולים בכלל לבדוק האם לחיצה על קישור באמת מביאה לעסקה אצל הלקוח (שהופך את הקליק ללגיטימי) או לא.

    אני פשוט לא הייתי עובד איתם אם הם מבקשים את התנאים האלו, תלך על אחד הספונסרים האחרים ותקבל כסף מהם. אני שמעתי ש"מוסטיגמן פתרונות אינטרנט" משלמים לא רע…

  18. יהונתן, יכול להיות שהרכישה של דאבל קליק נותנת להם דריסת רגל גם בתחום של Performance Marketing – קרי תשלום לפי עסקאות שנעשות בפועל. צורת הפעולה ידועה וממומשת באמצעות עוגיות עם תאריך תפוגה.אם לחצת על באנר שמפרסם למשל את מחשבי דל, הגעת לאתר של דל ולא ביצעת עסקה מיידית, אך בתור 30 יום נכנסת לאתר של דל וביצעת רכישה כלשהי – בעל האתר שאחסן את הבאנר מקבל סכום קבוע מראש או פרופוציונלי לרכישה.

    יש חברות שעושות מזה עשרות מיליונים בשנה, למשל DGM (שעובדת עם יותר מ4000 אתרים באוסטרליה בלבד – ובעלי האתרים מרוויחים הרבה יותר ממודעות אדסנס, מידע אישי).
    לא מן הנמנע שגם בגוגל יעברו למודל העיסקי הזה, אולי באמצעות טכנולוגיה פחות פולשנית ויותר מתוחכמת מעוגיות עם פצצת זמן.

  19. יהונתן- אין לי גרוש על התחת, את כל הגרושים שהיו לי על התחת הוצאתי הלילה על אלכוהול 🙂

    אני מניח שאתה מתכוון למד-אד 🙂

    כשאני אהיה יותר פיקח אולי תקבלו איזו תגובה עניינית.

  20. מרמ, אתה לדעתי רק קצת יותר מבוגר ממני[יש שיאמרו הרבה יותר "בוגר" ממני, אבל פאק דם], כממה אתה שותה לעזאזעל?@!

  21. וד"א יובל:
    יובל דרור: "אני ילד קטן".[על המשקל של הכותרת שלך].
    מה שעשית זה לשחק אותה ילד קטן, שאומרים לו, אל תעז לגעת באח שלך הקטן[זאת אומרת להרביץ לו] והילד הקטן נוגע באחיו עם הזרת. ככה זה נראה בדיוק. או דוגמה יותר טובה, שאומרים לילד קטן לא לחצות את הכביש לבדו, והוא מחליט לשחק אותה מצחיק ושם רגל אחת על מעבר החצייה, ואז באה משאית CAT ששוקלת 250 טון ודורסת לו ת'אמאמא של הצורה. אז כאן, המשאית אמנם צופרת, אבל בכל זאת, אתה מתגרה בגורלך. וגם אני הייתי משושעשע מהפוסט ההוא, אבל אתה עברת על הכללים. אבל בכל זאת, יש מעט צדק בדבריך. המייל שנשלח באמת נראה כאילו בוט שלח אותו.

  22. רועי, בוא נגיד שמספיק 🙂 שישי בערב וחברה שלי שלא שותה הייתה במסיבת פיג'מות של חברה שלה, אז ניצלתי את ההזדמנות ללכת לאיזה פאב עם חברים. היה ממש סבבה עד שאחד מהם התפגר.

    ויש איזה פוסט אחר שאתה מדבר בו על זושה תחושת המודעות, אני חושב שהוא יותר מפר, צריך למצוא אותו.

  23. תירוש!?
    שתיתי שלושה פיינטים של בירה מסוגים שונים, צ'ייסר ויסקי ושני שותים של 150 מ"ל אבסינט. תירוש זה לא היה.

    ישנתי רק שש שעות כי היה לי שכל כשהגעתי הביתה לגמוע ליטר וחצי פנטה, ועכשיו אין לי אפילו כאב ראש. 🙂

  24. *שניה הולך להסתכל בכוסות מדידה
    אוקי בכוס שוט יש 50 מיליליטר ולא 150, כנראה שהבנתי לא נכון את הבארמן
    אבל אבסינט זה 70% אלכוהול ועוד כל מיני חומרים שהפכו אותו ללא חוקי בחצי מהעולם, אז אני חושב שזה מספיק השני שוטים האלה 🙂

  25. ידידי, קצת הגזמת. לידיעתך גוגל בדרך כל חוסמת חשבונות כאלו, אבל לך הם שלחו מייל קודם וזה מאד נחמד. דבר שני, אף אחד לא הכריח אותך להצטרף לגוגל אדסנס, אלא אתה בחרת, או שאני טועה?
    והדבר החשוב מכל, אל תפגע במפרסמים שמשלמים לגוגל ולך (כן לך) על כך שאתה מציב פרסומות בבלוגך.

  26. שוט זה 40 מ"ל, אם תמלא ת'שוט עד הסוף הוא כנראה יהיה 50 מ"ל, אבל זה ייראה רע. וזאת לא תחרות, אני בכלל לא שתיתי אתמול[נרדמתי מ10 מרוב שהיה לי יום מחורבן בעבודה]. אם אתה רוצה להשתכר בכיף- תאכל טוב, ואז תקנה בקבוק של יין רגיל ב15-20 שקל[אני ממליץ על ווינו של כרמל], ותשתה את כולו בכמה לגימות. אם אתה רוצה להשתכר תחת ולהיקא אל תאכל לפני, ואם אתה רוצה להשכר תחת ולא להקיא, תקנה שני בקבוקים. ואם קמת בבוקר ונהיית תת'רן- לך תקנה וודקה סטוליצ'נייה ב50 שקל ותהנה.

  27. בברים תמיד ממלאים את השוטים עד הסוף משום מה, וכשאנשים שיכורים מנסים לשתות תמיד נשפך להם מהקצה.

    ורועי- אני, איך לאמר, בחור גדול. חבר שלי ששתה קצת פחות ממני באמת התחיל להקיא והיינו צריכים לסחוב אותו הביתה. אני לא מקיא אפילו מכמויות כאלה.

    בקשר להצעות המוזרות שלך: 1. יין לא משכר אותי, כמו שאמרתי אני בחור גדול. 2. אני לא רוצה להקיא, בגלל זה אני אוכל לפני שאני שותה. 3. אני חושב שאני מפסיק עם הוודקה- וויסקי, טקילה, אבסינט, כל אלה מביאים ראש הרבה יותר טוב עם הרבה הרבה הרבה הרבה פחות כאבי ראש בבוקר. אני לא אומר שאין וודקות טובות (פינלנדיה לדוג', ושיזדיין כל מי שאומר שזיקוק אחד זה לא טוב) אבל וודקה בכלליות זה פחות טוב מהאחרים.

  28. "האם לוותר על העקרונות לטובת שקל ארבעים"
    אם קראת בעיון את תנאי השימוש לחשוף כמה אתה מקבל מאדסנס מהווה גם כן הפרה. אתה ממש עבריין סדרתי 🙂

    לרובוט של גוגל – זה בצחוק, באמת, אני לא שותף לקנוניה ולא מכיר פה אף אחד בקושי עברתי לרגע וזה בכלל לא אני זה IP מתחזה אל תסגרו לי את הג'ימייל, בבקשה, רחמו עלי!!!
    (ממליץ להכניס את הטקסט הנ"ל ל- robots.txt)

  29. ליובל, אתה ממש מציק סידרתי וקטנוני. אני עוד זוכר אותך מימי ההתבכיינות מול מיקרוסופט. עכשיו עברת לגוגל? מזל שיש למי להיטפל כל פעם אחרת איך היית מתפרנס? ממציא משהו משלך חלילה וחס. אנשים כמוך פשוט מחליאים אותי.

  30. יובל – רק אל תשכח את הפיצה.

    יהונתן – "טעמים אקלקטיים" עאלק. זה מה שעופר (53) בטח אומר כששואלים אותו לפשר הסקטופיליה שלו.

  31. HWzone – אם אני מבין נכון, אסור להסב את תשומת לב הגולשים לקיומן של הפרסומות. הם צריכים יום אחד לבוא לאתר ולהגיד "היי! יש פה פרסומת מעניינת! ואף אחד לא אמר לי שיהיו כאן פרסומות מעניינות! אולי אלחץ על אחת! ואזמין את לילך רקדנית הבטן לאירוע פרטי! ואני עושה זאת מרצוני החופשי! ולא בגלל שמישהו אמר לי ללחוץ! הורייי!".

  32. יובל, אמרתי לך ולא הקשבת.
    שים מודעות אדסנס תדבר על כל מה שתרצה וורק דבר אחד אסור לך לעשות.
    להעיר את תשומת לב הקוראים לפרסומות וללחותץ עליהן.

    אחרי המשפט על הונאת קליקים וכמה עשרות מיליונים קנס, גוגל יעיפו כל אחד שיתחכם.
    אפילו עם הוא עיתונאי שחושב שלו זה לא יקרה.
    אתה צריך להחליט היכן אתה.
    בצד של המסתלבט או בצד שרוצה להרוויח כסף.
    אחרי שתבחר היכן אתה, יהיה לך קל יותר להחליט מה לעשות.
    יש כאלה שלומדים בדרך הקשה.
    עכשיו נשאר לראות במה תבחר.

    האם השקל וארבעים ינצחו את העיקרונות?

  33. עדכון: הפוסט המפר הוכנס לטיוטה. אם הוא עדיין זמין לכם זה בגלל ה-cache (או שאתם חולמים. או שניהם יחד).
    אחרי שגוגל תשחרר את המיליונים שהיא חייבת לנו, נקבל החלטה.

  34. יובל, מכרת את העקרונות שלך עבור שקל וארבעים ליום.
    מחיר נמוך לכל הדיעות.
    אתה במצוקה כספית?

    נ.ב
    את ההחלטה כבר קיבלת אם לא שמת לב.
    כסף מול עקרונות.
    בחרת בכסף.

    הייתי בטוח שזאת תהיה ההחלטה הראשונה שלך.

  35. קיבלתי את אותו המכתב לגבי אתר שיש לי באנגלית, כנראה בגלל לינק לPaypal שהיה בו רשום משהו כמו:
    If you'd like to support this site, please make a donation

    אולי גוגל לא אוהבים את Paypal?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *