7 שנים, 8 חודשים ובסוף וחנינה

לפני שנה וחצי הורשעה נעמי בלומנטל במתן שוחד בחירות, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. כתבתי אז שיש משהו שאני לא מבין והוא שלפי הפרסומים, הסעיפים בהם הורשעה בלומנטל אמורים היו להכניס אותה ל-7 שנות מאסר ואילו בפרקליטות שקלו אז לבקש עבודות שירות. בסופו של דבר הורשעה בלומנטל ונשלחה ל-8 חודשי מאסר בפועל.

אלא שאז החל קמפיין מאורגן ומנוהל היטב. בלומנטל גייסה יועצי תקשורת שתדרכו את בני המשפחה מה להגיד (דוגמה מאלפת לכך ניתנה היום בחדשות ערוץ 10 שהראו כיצד יועצת התקשורת מתדרכת את כלתה של בלומנטל ומכתיבה לה מילה במילה מה לומר), אנשים שאינם חשודים בחוסר מוסריות כמו שולמית אלוני ויוסי שריד הסבירו מדוע יש לחנון את בלומנטל (הטיעונים של שריד מביכים במיוחד) וכן הלאה.

בסופו של דבר ועד העובדים של הכנסת (בעבר ובהווה) השיג את שלו. דליה איציק, גדעון סער ושמעון פרס השיגו לחברתם את החנינה המיוחלת.

אין בליבי רחמים רבים על הגברת בלומנטל. חסרת כל כישור למעט פנקס צ'קים שמן שנפתח בכל ברית, בר-מצווה או חתונה של חברי מרכז או קרוביהם היא קנתה את דרכה אל הכנסת בממון ובשוחד תוך שהיא מפלילה את הנהג האומלל שלה, שומרת על זכות השתיקה ואז כופרת באשמה ומנהלת משפט ארוך ומיותר שעלה למשלם המסים לא מעט כסף (לא אשכח כיצד חברי המרכז סיפרו ללא בושה שהסיבה היחידה שהזמינו אותה היתה שכולם ידעו שהיא נותנת כמה אלפי שקלים כמתנה).

נעמי בלומנטל היא לא הפושעת הכי מסוכנת במדינה, יש פושעים גדולים ממנה (גם בכנסת ישראל) ומין הסתם היא כבר לא תפשע בשנית, אבל ממתי זה קריטריון שמכריע האם להעניק חנינה או לא? אכן, בעלה נפטר וזו טרגדיה. אסירים רבים חווים אובדן של קרוב ממדרגה ראשונה במהלך המשפט שלהם. בניגוד לבלומנטל הם לא מצוידים בפנקס צ'קים נפוח, אין להם חברים בועד העובדים של הכנסת, אין להם יועצי תקשורת שעובדים בשבילם. הם נשלחים אחר כבוד לבית האסורים לתקופות ארוכות. איזה מין מסר מעביר פרס לאותם אסירים?

השחיתות במתן החנינה מאיימת להאפיל על השחיתות של העבריינית עצמה.

24 מחשבות על “7 שנים, 8 חודשים ובסוף וחנינה

  1. טוב יעשה פלוני בפרקליטות שיקח לידיו את כל תיקי הפשיעה שבהם ניתנו עונשים שווים או קלים מהעונש של הגב' בלומנטל ושבהם חוו האסירים אובדן דומה ויניחם על שולחנו של פרידמן בדרישה חד משמעית שכולם, ללא יוצא דופן, יקבלו חנינה. את תשובתו של פרידמן (ושל פרס לאחריו) לעתירה זו חובה לפרסם בכלי התקשורת מיד עם הנתנה.

  2. מסכים עם כל מילה למעט האמירה הלא ברורה הבאה:

    "אנשים שאינם חשודים בחוסר מוסריות כמו שולמית אלוני ויוסי שריד הסבירו מדוע יש לחנון את בלומנטל"

    יוסי שריד ושולמית אלוני לא חשודים בחוסר מוסריות?
    ראוי לדייק, בפרט כשמדובר ב "מוסר" ובמיוחד כשמדובר על נבחרי ציבור ולהגיד משהו כמו:
    "אנשים שכיום לא עומדת תביעה משפטית המאשימה אותם בחוסר מוסריות" וגו'

    תכתוב פוסט ארוך ומתנצל.
    עמי

  3. עמי, הכל טוב ויפה (נגיד) — אבל למה פוסט מתנצל צריך להיות ארוך? לחלופין, למה פוסט ארוך צריך להיות מתנצל?

  4. עד כמה שזכור לי היתה איזה חקירה נגד דליה איציק ושמעון פרס בנוגע לגיוס כספים לא חוקי בפריימריס של מפלגת העבודה. אפילו דובר על כך שהם לא יכולים להתמנות לתפקידי שר בגלל החקירה, אבל העניין התפוגג. אמנם בסופו של דבר החקירה נסגרה, אבל מכיוון שאני לא בקיא בפרטים אני לא רואה שום סיבה להניח שהם לא היו אשמים ופשוט מישהו החליט לוותר להם – בדיוק כמו שהם וויתרו לבלומנטל. נכון שמבחינה חוקית כל עוד לא הוכחה אשמתו של אדם הוא חף מפשע, אבל ברגע שעושים צחוק מהחוק אני לא רואה שום סיבה שההגיון הפרטי שלי ילך לפי הכלל הזה.

  5. אני למשל כותב פוסטים קצרים…

    אבל בעצם אני לא ממש מתנצל בהם.

    אולי יש משהו במה שההוא מתגובה 4 אומר.
    .
    .
    .
    המממ… לא, קראתי אותה שוב, אין שם כלום.

  6. צריך לרחם גם על זה שנאשם בעברות על חוק מימון מפלגות (או איך שלא קורים לחוק הזה שמגביל את גודל התרומות למפלגות ולקמפיינים של בחירות) ועכשיו אבא שלו שוכב בקומה בבית חולים בעקבות אירוע מוחי.

    אז מה, שמתם את התמונה של תמר למעלה ואח"כ נלחצתם מזה שאולי הגזמתם והתחלתם להדביק הכחשות ?

  7. ואני חשבתי שדליה איציק אמרה שבכהונתה הקצרה כנשיאת המדינה בפועל היא לא רצתה לבצע מחטף ולחנון את בלומנטל…מסתבר שזה פשוט נדחה בכמה ימים עד ששימון יכנס לתפקיד.

    כשלוקחים בחשבון את ההליכים המשפטיים במקרה של רמון וקצב, צופה מן הצד מסיק מסקנות עגומות ביותר לגבי טיפול רשויות החוק בחברי כנסת.

    מסתבר שיש חוק ויש חוק, ואנחנו חשבנו שאם רק ניתן לחברי הכנסת לקבוע לעצמם שכר ותנאי פרישה יוצאי דופן, הם לא ינסו יותר לנצל את מעמדם ותפקידם לצרכים אישיים.

    נוצרו כאן מעמדות שונים – מדינת ישראל עורכת ניסוי במתיחת גבולות הדמוקרטיה. בינתיים העם לא מתמרד. יום בהיר אחד העם יעלה על הכנסת ויתבע לבנות את המערכת מחדש.

  8. יובל, לא ראיתי שכתבת פוסט נגד חנינה ל-255 מחבלים (רק לפני כמה ימים).
    בלי להפחית מחומרת מעשיה של בלומנטל, היא עשתה קצת פחות ממה שעשה כל אחד ואחד מהמחבלים הנ"ל…

  9. ועד עתה התנחמנו בכך שלפחות כל אותם דקי רקק חוטפים את כל (המממ…רוב. טוב נו, חלק קטן של) הזרנוק. וזה הותיר בנו תקווה שיום אחד, גם את האל קפונות נתפוס (על עברות מס).

    הוי שימון שימון. איפה הימים שיבשת ביצות ובנית כור(ים) גרעיני(ים) ואכלת רגבי עפר לארוחת בוקר?

  10. אוף טופיק: מדוע מספר המנויים בfeed burner עולה ויורד בפתאומיות – נדמה שלפני כמה ימים היו פחות מ900-, ועכשיו זה קפץ שוב ל950.

  11. חנינה לעולם תינתן לאנשים שיש מאחוריהם לובי מסויים. זמנו של החונן לעולם יהיה יקר וקצוב, מספר האסירים שמשוועים לחנינה לעולם יהיה עצום מכדי שלנשיא יהיה זמן להתעמק בנסיבות המקלות של כולם ובסיבות לחנינה.
    מישהו צריך לסנן את המקרים המובאים להחלטת הנשיא, מישהו אחר צריך להקדיש זמן ואמצעים כדי שאותו מישהו שמסנן יידע על קיום המקרים ואנחנו חוזרים להתחלה: רק אנשים שיש להם לובי יכולים לקוות שעניינם יובא לפני מי שבסמכותו לחנון.
    זה לא קשור למדינה או לשחיתות, זה נובע מעצם הגדרת הנשיא כבעל זכות החנינה נוסף על תפקידיו האחרים.

    ועוד קטנה: החנינה לנעמי בלומנטל ניתנת לא בהשוואה לחיים בוזגלו ששיחד אנשים כדי להיבחר לועד בעלי המכולת ביבנה עילית, אלא מול הקולגות שלה שפשעו בזילות התפקיד הציבורי שניתן להם. זו קבוצת ההשוואה האמיתית.
    אם חיים רמון מקבל מאסר על תנאי, אם ההליכה לקנוסה של קצב לא כוללת קרח וקוצים אלא רק "אני מודה" רפה מול שופט, תהיה בכך זילות הצדק אם דווקא בלומנטל, שמעשיה הפליליים לא פגעו פיזית או נפשית באף אחד, היא זאת שתשב בכלא.

  12. דוד – מכיוון שזה נורא קשור אחד לשני, ובדיוק אותו הדבר ואפשר להקיש מהאחד אל השני, והחנינה בוצעה מאותם הטעמים, והם נכלאו מאותם הטעמים, וישבו בכלא אותה התקופה אני באמת חושב שטעיתי כאשר לא כתבתי על נעמי בלומנטל והאסירים הפלשתינאים. גש לעמי בכר הוא יגיד לך מה צריך לכתוב פה כדי שאכתוב פוסט ארוך ומתנצל.

    גלעד – ממה שאני מבין הפידברנר בודק כמה אנשים השתמשו בפיד של הגלוב ביום מסוים (כלומר לא בודק מנויים אלא קריאה בפועל של הפיד). לכן בסופי שבוע המספר יורד ובראשית השבוע הוא שוב עולה.

    עוד לא זנחתי את היעד שלי – אלפייה!

  13. מה עניין "קלות" העבירה לשחיתויות גדולות יותר? מה עניין האבל האישי לגזר הדין? מה עניין הפידברנר לסטאלין?

    הפשע נעשה. האישה הורשעה. דינה נגזר. מערכת המשפט עשתה את עבודתה בצורה מעוררת כבוד (בימים אלה הסטנדרטים נמוכים…). שמחתי כששמעתי שנעמי בלומנטל, על בלונדה וחיוכה, תעביר את כתובתה לכלא נווה-תרצה לתקופת מה. לא שיש לי משהו אישי נגד חה"כ לשעבר, חלילה; כמו ניסים בשעתו, גם אני קיויתי. קיויתי שהמקרה הזה יהיה תמרור אזהרה לכל אותם משתינים מהמקפצה (אהוד א' ואהוד ב', למשל), ושעון מעורר לאזרחים הסופגים את אותו שתן ומברכים על הגשם.
    עוד לא אבדה תקוותי; יש עדיין את עמרי שרון, שהורשע בעבירות חמורות עוד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *