פרטים חדשים על השקת האייפון בישראל

הטוש פרסם באחרונה פרטים חדשים על השקת האייפון בישראל. לא, לטוש לא נודע דבר. הוא מצטט את הבלוג smartech (מבלי לתת קישור) בו נכתב: "למרות שעדיין יש מעט מידע בעניין, הצלחנו לאסוף כמה פרטים לא מאומתים לגבי השקתו אייפון בישראל".

הו! פרטים לא מאומתים! זה ודאי שווה ידיעה מרכזית בטוש. אבל רגע, זה לא נגמר שם. בידיעה נכתב: "מול נחרצות הדיווח בבלוג יש לציין כי הבלוג אינו מבין בלוגי הטכנולוגיה המוכרים בענף."

כלומר יש לנו בלוג לא מוכר, שבטוש אפילו לא טורחים לתת לו קישור (וגם אני לא מצאתי אותו) (תודה לחנן על הקישור) שקובע שיש לו פרטים לא מאומתים (שמוכחשים על ידי חברות הסלולר) ועדיין זה מגיע לפרסום בומבסטי בטוש. well, אם זו לא עיתונות חוקרת במיטבה, אני לא יודע מה זה ג'אנק.

אני משווה את הדיווח שהופיע בטוש ומעלה ב-100.

**

כותרת: האייפון יושק בישראל ב-1 בנובמבר
כותרת משנה: מהדורה מיוחדת בחתימת סטיב ג'ובס תושק ברשת אורנג'

מכשיר האייפון יושק בישראל ב-1 בנובמבר, כך נודע לגלוב. המכשיר יושק בשלושה צבעים: שחור, לבן וזמש ומחירו יעמוד על 199 שקל וחבילת גלישה של 1,999 שקל ללא הגבלה, בחינם. עוד נודע כי אורנג' תשיק מהדורה מיוחדת ומוגבלת של מכשירים החתומים באופן אישי על ידי סטיב ג'ובס במחיר מיוחד לאספנים. עלותו של מכשיר שכזה נאמדת בכחצי מיליון דולר. יש לציין כי רק שלושה מכשירים נמכרו עד כה בעולם מבין חמשת המכשירים שג'ובס חתם עליהם באופן אישי. בכוונת אורנג', בשלב הראשון, למכור 500 יחידות. ככל הידוע אריסון, תשובה, דנקנר, מוזס, שטראוס וביל גייטס, כולם, לא הזמינו מכשיר.

עוד נודע כי החברות הסלולריות גייסו אנשי מכירות מיוחדים, יוצאי יחידות קרביות, שהוכשרו למכור רק את האייפון. במידה והלקוח יסרב לרכוש את האייפון, יבוצע בו חיסול ממוקד. בכיר באחת מחברות הסלולר אמר לאח של שכן של גיס של חבר של עובד בקונצרן: "לא נרפה עד שלכל אחד מאזרחי המדינה יהיו שלושה מכשירים: אחד לשימוש יומיומי, אחד במקרה שהמכשיר הראשון, זה לשימוש היומיומי, יתקלקל ואחד שיהיה על כל צרה שלא תבוא".

לאחר שלב ההחדרה צפויות חברות הסלולר להוריד את מחירי האייפון ועל פי אחת התוכניות, שטרם אושרה על ידי הדרגים הבכירים בחברת אוסם, לקוחות שיקנו שלושה ספרים בסטימצקי בסכום כולל של 89 שקלים וישלמו בשטר של 100, יוכלו לבחור האם לקבל 11 שקלים עודף או לקבל שני מכשירי אייפון במתנה בתמורה להתחייבות לדבר בו 9,950 דקות בחודש בסכום כולל של 632,599 שקל לא כולל מע"מ או קלמנטינה. לקוחות שיעדיפו לקבל עודף יקבלו בכל זאת אייפון אחד.

לא התקבלה תגובת אורנג', פלאפון או סלקום לידיעה. בכיר באחת החברות הסלולריות אישר את הפרטים והביע פליאה על דליפתם טרם אישורם בדירקטוריון אוסם.

מחברת "מודו" נמסר כי הם לא נבהלים מתחרות: "יש לנו חזון. אנחנו פה לריצת מרתון ולא לספרינט. בשנת 2014 נשיק מכשיר שתומך בדור השלישי ואז נכבוש את השוק", אמר גורם בכיר מאוד המקורב למנכ"ל החברה. קריצה. קריצה.

פרטים נוספים בהמשך.

24 מחשבות על “פרטים חדשים על השקת האייפון בישראל

  1. יובל, שמתי לב שבמשך שנים למרות שאתה נורא מקווה, אתה חושב שדה מרקר זה עיתון. הוא לא.

    בין המודעות, המודעות העצמיות, הידיעות מטעם, והשכתובים מפעם, משתרבבת לפעמים ידיעה שעומדת בקריטריון עיתונאי. זה במקרה וזה לא מכוון.

  2. יובל, תפסיק לקנא, אם היה לך סקופ אתה היית הראשון שרץ לפרסם. מפליא אותי לקרוא את הדברים שלך בדרך בה הם נאמרים, במיוחד בתור מי שסיקר את עולם הטכנולוגיה כל כך הרבה שנים. אחרי הכל, אתה בוודאי יודע שכל עולם הטכנולוגיה ניזון מבלוגרים אשר מצליחים ליצור קשרים עם בכירים ולקבל סקופים לפני העיתונות הממוסדת. כך למשל מייקל ארינגטון מטק-קראנץ, או לחילופין גיזמודו שעושים בית ספר לכולם עם הידיעות האחרונות על הניידים של מיקרוסופט. תראה איזה באזז יש סביב הטאבלט של אפל, כל יום שמועות ופרסומים חדשים. מנסיון שלי, רוב השמועות בתחומים אלה מסתברות כנכונות בסופו של דבר ואתה הראשון לדעת את זה.

  3. ערן, מפליא אותי, באמת מפליא אותי.
    אפל והטאבלט שלה הם דוגמה מצוינת. רוב השמועות האלו מתבססות כנכונות? חלק, אולי, ובעיקר כי יורים לכל הכיוונים, אז בסוף פוגעים במשהו.
    לפני כל השקה של אפל יש שמועות על גבי שמועות, וחלקן הגדול לא קשורות לכלום. למשל – בהשקה האחרונה היו בטוחים שלאייפוד טאץ' יוסיפו מצלמה, אבל לא. במשך שנים דיברו על ההשקה של האייפון ולא היה כלום. כבר שנה וחצי-שנתיים מדברים על מיני אייפון ולא קורה כלום.
    עכשיו יש שמועות על טאבלט ואנליסטים כבר מעריכים כמה המכירות שלה יתרמו לרווח של אפל – למרות שעוד לא הציגו כלום ובחלק מהדיווחים מדגישים שלא בטוח שהמכשיר בכלל יאושר לייצור.
    בהיעדר מידע אחר, רצים ומצטטים כל רסיס שמועה שמישהו מפיץ.

  4. איתי, על מה אתה מדבר, כל העולם בנוי על שמועות. תראה מה קורה בפוליטיקה כשעיתונאים רצים ומצטטים גורם כזה או גורם אחר או למשל בעולם הפלילי בו אנו שומעים חדשות לבקרים עיתונאים שמצוטטים דברים בשם "גורם המקורב לחקירה". זאת הדרך היום להביא דברים לקהל בצורה בלתי אמצעית ואנשים מספיק נבונים על מנת לדעת לסנן ולערוך לעצמם בראש מה נכון ומה לא.

    אגב, רק לצורך הדוגמא אשר הבאת, אז מצלמה כן הייתה אמורה להיות בתוך האייפוד טאץ החדש ולראיה, יש מקום שמור לה, העניין הוא שאפל התחרטה ברגע האחרון ככל הנראה בכדי לא לפגוע במכירות של האייפון. רוב השמועות בעולם הטכנולוגי מתאמתות כנכונות ורוב השמועות באשר למוצרים מבוקשים ימשיכו לרוץ.

    אני חוזר ואומר, מר דרור היה מפרסם את אותם הדברים אם היו מגיעים ראשונים לאוזניו ומי שחושב אחרת טומן את ראשו באדמה.

  5. מר ערן (שטורח להשמיץ מבלי להזדהות) הטקסט של הדה-מרקר, שמופיע רק באתר ולא בעיתון, הוא בושה וחרפה. הוא לא חתום (מעניין למה, כמו שכתב עידוק) ומלא בהסתייגויות: הבלוג אינו מוכר, אינו מוביל, ובתוך הטקסט של הבלוג מובהר שהדיווחים אינם מאומתים. למרות זאת, מפרסמים.

    אם אתה חושב שאני הייתי מפרסם משהו כזה, לא רק שאתה לא מכיר אותי ולא יודע מי אני, אתה גם, איך לומר בעדינות, קצת אידיוט. אם אתה מצדיק פרקטיקה כזו מצד אתר אינטרנט של עיתון כלכלי שמחזיק מעצמו עיתון רציני, אתה קצת אידיוט שהוא גם קצת מסוכן; מסוכן לסובבים אותו, כי בעצם גם למילה שלך אי אפשר להאמין – אחרי הכל, ככה זה: מפזרים שמועות (ואם אפשר גם השמצות אנונימיות) ומסוכן לעתיד העיתונות, אחרי הכל, ככה זה, כל אמצעי תקשורת היה מפרסם את הטקסט המופרך הזה. אפילו "מר דרור".

  6. שלום ליובל ולקוראים,

    אני זה שפירסם את הידיעה בבלוג SMARTECH, שהוא הבלוג אותו אני עורך.
    ראשית, דה מארקר התקשרו אלי ודיברו איתי לפני שפרסמו את הפרטים שהבאתי בבלוג. כמובן שלא הייתי מעורב בשיקולים ובהחלטות שלהם אם לפרסם או לא, אבל בתור אתר מכובד אני מעריך את החלטתם לעשות זאת, למרות שיהיו כאלה שירימו גבה (אבל הם תמיד קיימים בכל מקום). שנית, הדברים אשר פרסמתי צוטטו מפי אנשים המכירים את נושא ההשקה מקרוב ויודעים דבר או שניים על מה שהולך להתרחש, על כל הפרטים הרלוונטיים. כמובן שהתאריכים עשויים להשתנות שכן אינם נמצאים בשליטה של חברות הסלולאר עצמן, אבל תוכנם אמור לשקף את מה שיקרה. אני לא מחפש פרסום או דברים מהסוג הזה, בסך הכל ביקשתי להביא את הבשורה כפי שהיא צויירה לנגד עיניי, ואגב המכשירים כבר נמצאים בארץ, ארוזים וסגורים למי שלא יודע. הדברים כן אומתו וכן נבדקו עם אותם אנשים, בטרם פורסמו, ואני עומד מאחורי הנאמר. הסייגים שכתבתי נוספו לאור העובדה שכבר לפני מספר חודשים פרסמתי על ההשקה העומדת להתרחש באוגוסט ואז נוכחתי לגלות שהכל נדחה ומשתנה כתוצאה מהליכים בירוקרטיים כאלה ואחרים, אבל מכאן לבוא ולרמוז שהדברים מתפרסמים ככה סתם, זה לא רציני. בכל מקרה, אני שמח שהעניין עורר דיון רחב היקף באינטרנט.

  7. ניר – אין לי שום טענה באשר לדברים שכתבת ואני ממש לא חושב שהם מתפרסמים ככה סתם. אני חושב שהדה-מרקר מפרסמים דברים, ככה סתם.

    יש שאלה קטנה: אולי תגלה לנו מי חתום על הידיעה? אחרי הכל לא "הדה-מרקר" התקשר אליך, אלא כתב שעובד ב"דה-מרקר" ומשום מה, נראה שהוא טיפה מתבייש לחתום את שמו. אני לא מבין למה. אחרי הכל הוא התקשר אליך.

  8. אני בהחלט מבין את הטענה שלך בדבר חשיפה של השם בעת פרסום באתר, אבל מכיוון שאני ממש לא יודע אם הם מעוניינים בכך, אשמור על כבודם. יחד עם זאת, נראה לי ברור שכתבי שוק ההון עוסקים וכותבים בענייני שוק ההון, בעוד שכתבי הטכנולוגיה עוסקים וכותבים בענייני טכנולוגיה. לא קשה להבין מי הם האנשים, במיוחד כאשר דה מרקר אינם מעסיקים מאות כתבים בתחום (-;

  9. ניר – אתה רואה מה זה, לומדים משהו חדש כל יום. עיתונאים נאבקים בעורכים שלהם כדי להכניס ידיעות לעיתון/אתר. הם נלחמים כדי שהקרדיט שלהם יתנוסס בעמודים הקדמיים, על ידיעות חשובות. לא רק זה, הם מוכנים להיכנס לכלא ורק לא לחשוף מקורות.
    והנה במקרה הזה, דבר מעניין קרה: המקור (אתה) לא מוכן לחשוף את שמו של העיתונאי שדיבר איתך "מפאת כבודו" וזה מוותר על כבודו ולא חותם על הידיעה.

    מישהו צריך לעדכן את הקורס "מבוא לעיתונות"!

  10. יובל, ברור שלומדים דברים חדשים כל יום, אחרת החיים לא היו ממש מעניינים. האמת, נושא מעניין בפני עצמו לדיון נפרד מזה שלשמו התכנסנו. אם כתב בוחר לכתוב דברים כחלק ממאמר מערכת או משהו כזה אני משאיר לו את השיקולים מדוע ולמה הוא בחר בדרך זו. עם עליית הבלוגים לראש טבלת ספקי החדשות, לפחות בתחומי הטכנולוגיה והגדג'טים, נראה לי שעדכון הקורס "מבוא לעיתונות" לא יספיק, צריך לחדש את כולו.

  11. ניר – אני לא בטוח שיש כיסוי להצהרה שלך לפיה בלוגים נמצאים בראש טבלת ספקי החדשות בתחומי הטכנולוגיה והגדג'טים. זה כנראה נכון בארה"ב אבל בישראל? אני ממש לא מתרשם כך.

  12. משהו אחד של ערן גרם לי לגרד את ראשי. כבר זמן רב שלא התעדכנתי בGIZMODO, מאז שהתמכרתי לREDDIT לפחות (מה שגם חיזק את מה שאמרתי על דפי הגלוב פעם, שDIGG זה מעפן), ונכנסתי וחיפשתי את הניידים של מיקרוסופט (microsoft phone | microsoft laptop), לא מצאתי. ערן, אתה יכול להאיר את עיני ולהראת לי את הידיעות על הניידים של מיקרוסופט (שד"א, בפעם האחרונה שבדקתי, לא היו יצרני חומרה גדולים כל כך, אם מתעלמים מהאקסבוקש והמקלדות והעכברים)?

  13. צריך לומר, לגבי ניר בן יונה, שאם הדברים יתאמתו, אז יש לנו כאן בהחלט התחלה של בלוג טכנולוגיה רציני (נוסף?), וזה חשוב. זה לא מוריד ולא מעלה לגבי דה מארקר וההתהגות שלהם כרגע, אבל בשולי הדיון זה מעניין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *