שלושה ממדים לנזק ששמו מירי רגב

קשה לומר משהו על מירי רגב שלא נאמר. רגב היא גם ההוכחה לכך שלעתים האבולוציה מתרשלת בתפקידה, וגם לכך שבארגונים גדולים, וצה"ל הוא דוגמה טובה לכך, יש אפשרות לאנשים בינוניים לגמרי להתקדם בסולם הדרגות ולהגיע עד לדרגות הבכירות ביותר.

אבל הנזק שרגב גורמת הוא גדול בהרבה מהנזק הנקודתי שנגרם בשל ההתנהגות הבהמית שבה היא מקפידה לדבוק (ואולי היא פשוט לא יכולה אחרת) ואפילו יותר מהנזק המצטבר שנגרם למוסד הכנסת אשר אחת מנבחרותיו מפיקה על בסיס קבוע פנינים, תובנות, אבחנות והצהרות שמתחרות עם אלו שמפיקות גרביים ממוצעות. הנזק המצטבר נובע מכך שהבוחרים (למעט אלו שנורא מתרשמים מ"האותנטיות" של רגב) מביטים בייאוש באישה הזו ומכלילים את רמתה על שאר נבחרי הציבור. זהו נזק אמיתי לדמוקרטיה הישראלית שגם כך אינה זוכה לציונים גבוהים מאזרחי המדינה.

הנזק שרגב גורמת הוא גם נזק רטרואקטיבי.

טרם נבחרה לכנסת, שימשה רגב בשני תפקידים בעלי פרופיל ציבורי גבוה יחסית בשל השפעתם על השיח במדינה. הראשון הוא הצנזורית הצבאית של צה"ל והשני הוא דוברת צה"ל. לפני כמה ימים קראתי שמישהו כתב בפייסבוק שהוא לא מאמין עד כמה הצנזורה הישראלית, שניסתה לחסום את הפרסומים שפורסמו בכלי התקשורת באוסטרליה, מטומטמת, אבל אז הוא נזכר שמירי רגב היתה הצנזורית הצבאית הראשית וזה כבר מסביר הכל.

זה משעשע אבל זה גם עצוב.

בראש הצנזורה הצבאית עומדת כיום תא"ל סימה וקנין-גיל שהיה לי הכבוד להיפגש איתה ואף להנחות פאנל שבו היא ישבה. ההתרשמות שלי היתה שמדובר באישה אינטליגנטית, מעודכנת, רהוטה, שמבינה היטב את מגבלות הכוח כמו גם את כללי המשחק הדמוקרטי. ממש לא הופתעתי לשמוע את הראיון שלה עם אילנה דיין בגלי צה"ל בו אמרה שאין לה בעיה עם השאלות ששאלו זהבה גלאון, דב חנין ואחמד טיבי, שבו ציינה שהיא יודעת שבעולם החדש אין יכולת אמיתית להסתיר דברים ושלמעשה לא נכון להסתיר דברים.

הבעיה היא שהאישיות של רגב כה דומיננטית בסירחון שהיא מדיפה, שהיא מצחינה רטרואקטיבית גם את תפקידי העבר שבהם שימשה ומספקת תחמושת למי שסבור שהאנשים שמכהנים היום בתפקיד (או שיכהנו בו בעתיד), הם אנשים בינוניים, בלתי ראויים שמועלים בתפקידם.

ליבי על תא"ל וקנין-גיל על שהיא צריכה להתמודד עם המורשת של רגב זאת על אף שאין ביניהן שום קשר, לא תיאורטי, לא פרקטי ולא תפיסתי.

10 מחשבות על “שלושה ממדים לנזק ששמו מירי רגב

  1. יש אנשים שסבורים שגופי הבטחון של ישראל כמו המוסד והשב"כ מביאים אליהם את הטובים שבטובים, והם שונים בהתנהלותם מההתנהלות הרגילה של גופים ממשלתיים בישראל.
    ואז אני מזכיר להם את גדעון עזרא ז"ל שהיה סגן ראש השב"כ והציע להביא בדואים להריח מחבלים באוטובוסים.

  2. ובהמשך למומי (ולחתול) – כמו שאמר יוסי גורביץ

    אחמד טיבי אמר את זה טוב מכולם: במשך שנים, אמר, אנחנו הערבים פחדנו פחד מוות מהשב"כ. ואז הגיעו יוצאי השב"כ – גדעון עזרא, אבי דיכטר ואחרים – לכנסת, ראינו עם מי יש לנו עסק, והפסקנו לפחד.

  3. מומי – אני חושב שזה לא הציטוט המדוייק: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2971933,00.html

    א. יש הבדל גדול בין גדעון עזרא למירי רגב. גדעון עזרא נתפס באמירה יחידה, שאולי נוסחה בחוסר טעם וטאקט, אבל היה בה הגיון מסויים. הוא שיער שמאבטחים בדואים ידעו להבדיל טוב יותר בין ערבים מהשטחים לבדואים מהנגב בסינון בטחוני בכניסה לתחנת אוטובוס. די דומה בעיני להנחה שמאבטח ישראלי באירופה ידע להבדיל בין ישראלים לפלסטינים, שבעיני הנורווגי המקומי נראים בדיוק אותו הדבר. מירי רגב היא אנטי-דמוקרטיה באופן עקרוני. לא מדובר בפליטת פה או בניסוח מביך, אלא באשה שכל עולמה מתמצה בכוחניות, בעלגות, בשטחיות ובבהמיות.

    ב. אני חושב שבאופן כללי רמת האנשים בגופי הבטחון גבוהה מרמתם בשירות הממשלתי הכללי. אני מנחש שזה נובע מהפרשי השכר בין הגופים ומחובת הגיוס הכללי.

  4. מירי רגב פיצחה את השיטה – צריך להתנהג כמו מירי רגב בשביל לקבל זמן מסך, להצליח בפריימריס ולהיכנס לכנסת.
    בגלל זה בני בגין וכו' לא יהיו בכנסת הנכנסת והיא כן.

    בתור מי שמבין משהו על הכח של התיקשורת , מה צריך לעשות בשביל לקבל ממנה זמן שידור – ומה זה עושה לאנשים ששולטים עלינו ומה זה עושה לנו –
    אני שואל אותך איפה זה שם אותך לגבי שיטות להרכבת הרשימות :
    (מה צריך להיות – בצורת שאלה אמריקאית)
    א. פריימריס
    ב. וועדה מסדרת
    ג. ועדת קבלה מפלגתית שפוסלת מועמדים לא ראויים
    ד. ערב בינגו

  5. למעשה הנזק של מירי רגב הוא בארבעה ממדים, ובממד הרביעי הוא המסוכן מכולם: הבוחרים מביטים ביאוש באישה הזו ומכלילים את רמתה על שאר נבחרות הציבור הפוטנציאליות. כאשר אנחנו טוענות לטובת הרחבת ייצוג הנשים בכנסת, תמיד מופיע זה שמסביר שאין לנו צורך בעוד מיריס רגב.

  6. אני חולק את התרשמותך לגבי סימה וקנין-גיל, אבל בהחלט יכול להיות שמירי רגב מייצגת נאמנה את רמתם של הצנזורים, ושוקנין-גיל היא יוצאת הדופן.

  7. הצחקתוני כולכם
    אתם פשוט מקנאים בח.כ מירי רגב, על פעילותה הפרלמנטרית הפוריה.
    באקדמיה של הלשון נפסלה הצעה למילה נרדפת ל"בהמה" :מירי רגב.
    בטענה שאסור להשמיץ חיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *